close
تبلیغات در اینترنت
حفظ انرزی با تنفس درست

sin moo hapkido
شین مو هاپکیدو شهرستان کاشان
درباره سایت


sin moo hapkido

  • شين مو هاپکيدو

  • sin moo hapkido

  • شين مو هاپکيدو

  • sin moo hapkido

  • شين مو هاپکيدو

آخرين ارسال هاي انجمن
عنوان پاسخ بازديد آخرين ارسال
تکنیک های پا 0 242 tako
مسابقات کشوری 1392 0 197 tako
مبارزات 1 295 deno

حفظ انرزی با تنفس درست

 

  تنفس، روش دم و بازدم یكی از مهمترین موضوع ها هنگام انجام تمرینات و حرکات ورزشی  هستند. نفس كشیدن صحیح و درست می‌تواند انرژی زیادی را برای بدن حفظ كند و همچنین بدن را سالمتر نگه دارد در حالی كه روش غیر صحیح آن می‌تواند انرژی زیادی از بدن بگیرد و به سلامت بدن آسیب وارد كند. تنفس صحیح همچنین باعث می‌شود تا انتقال و تأمین خون از قلب به رگهای بدن، بهتر و مرتب‌تر انجام پذیرد. این موضوع به عملكرد بهتر سیستم لنفاوی انسان نیز كمك می‌كند. فراموش نكنید كه البته نوع هوایی كه تنفس می‌كنید نیز بسیار مهم است. هوای تنفس شونده – به ویژه هنگامانجام تمرینات و حرکات ورزشی - می‌بایست پاك و غیر آلوده باشد.

روش صحیح تنفس در حین ورزش

توجه داشته باشید كه هنگام تمرینات و حرکات ورزشی ، تنفس خود را ریتمیك و به صورت منظم انجام دهید . همچنین دقت كنید كه تا حد امكان آرامش را حفظ كنید و از تند نفس كشیدن جلوگیری كنید.سعی نكنید تا با دهان نفس بكشید البته برای خارج كردن سریعتر هوا می‌توانید از دهان استفاده كنید اما برای كشیدن آن اصلا از دهان استفاده نكنید البته در ورزش شنا تنفس از راه دهان منعی ندارد و بلكه لازم است تا هوای بیشتری را ذخیره کنید. 

به‌كارگیری دهان برای عمل دم باعث می‌شود تا هوا به حجم نامشخص (زیاد) وارد بدن شود بدون اینكه فیلتر شود. بینی با فیلترهایی كه در قسمت ورودی خود دارد، هوای دم را پاك سازی می‌كند. همچنین بینی با حجم كمتری كه دارد باعث می‌شود تا حجم هوای دم كنترل شده و به مقدار مورد نیاز باشد.تنفس از دهان باعث خشكی دهان و گلو می‌شود كه این موضوع به خشك شدن آب بدن و كسری انرژی كمك می‌كند.

روش توصیه شده این است كه دم از راه بینی و بازدم از راه دهان انجام گیرد. در این روش البته بهتر است كه هنگام كشیدن هوا، دهان كاملاً بسته باشد البته روش دم و بازدم از راه بینی بیشتر توصیه می‌شود. در این حالت دهان در هر دو حالت (دو و بازدم) كاملاً بسته است اما چگونگی تنفس نیز امری بسیار مهم است. برای كشیدن تنفس، نگه داشتن نفس در بدن و بیرون دادن آن مدت زمانی نسبی لازم است تا حركت ریتمیك حفظ شود، كه این موضوع در هنگام انجام تمرینات امر مهمی است. همانطور كه قبلاً نیز اشاره شد، آرامش در تنفس لازم است تا حفظ شود.

روش تنفس درست پس از ورزش

بعد از اجرای تمرینات و یا استراحت بین ۲ تمرین سعی كنید تا به صورت عمیق در روش زیر چند مرتبه تنفس كنید:

اگر برای مثال یك ثانیه را صرف كشیدن نفس عمیق می‌كنید، 4 برابر آن‌را (چهار ثانیه) می‌بایست برای نگه داشتن نفس در بدن صبر كنید. سپس در زمان دو برابر آن (دو ثانیه) باید نفس را بیرون دهید. این مدت زمان‌ها بستگی به نوع نفس كشیدن شما دارد اما نسبت‌ها می‌بایست رعایت شوند. یعنی اگر دم دو ثانیه به طول انجامد، نگه داشتن آن باید 8 ثانیه طول كشد و بازدم نیز 4 ثانیه.این نوع روش تنفس چه برای كسانی كه ورزش می‌كنند و چه كسانی كه نمی‌كنند، در روز 3 مرتبه 10 باری توصیه می‌شود. یعنی 10 بار صبح، 10 بار عصر و 10 بار قبل از خواب.


امتياز : نتيجه : 5 امتياز توسط 5 نفر مجموع امتياز : 10

برچسب ها : تنفس , درست تنفس کردن , روش تنفس , تنفس بعد از ورزش , حفظ انرژی با تنفس درست ,
بازديد : 1033
[ چهارشنبه 07 فروردين 1392 ] [ چهارشنبه 07 فروردين 1392 ] [ majid ansari ]
نظر بدهيد
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

.: Weblog Themes By graphist :.

::

خبرنامه

ايميل خود را وارد کنيد


آمار سايت
بازديدهاي امروز : 82 نفر
بازديدهاي ديروز : 14 نفر
كل بازديدها : 167,263 نفر
بازديد اين ماه : 96 نفر
بازديد ماه قبل : 330 نفر
کل نظرات : 14 عدد
كل مطالب : 35 عدد
افراد آنلاين : 1 نفر
عرفان عباسي